Film opowiada historię oszustów, w której jedyną prawdą jest to, że wszystko może być kłamstwem. Ernesto (Ernesto Alterio), odkąd nauczył się wykorzystywać swój spryt... Zobacz pełny opis
Film opowiada historię oszustów, w której jedyną prawdą jest to, że wszystko może być kłamstwem. Ernesto (Ernesto Alterio), odkąd nauczył się wykorzystywać swój spryt robi w życiu tylko jedno: oszukuje innych. Tajników oszustwa nauczył się od starego lisa El Manco (Manuel Alexandre). Jego ofiarami padają nieostrożni przedstawiciele klasyFilm opowiada historię oszustów, w której jedyną prawdą jest to, że wszystko może być kłamstwem. Ernesto (Ernesto Alterio), odkąd nauczył się wykorzystywać swój spryt robi w życiu tylko jedno: oszukuje innych. Tajników oszustwa nauczył się od starego lisa El Manco (Manuel Alexandre). Jego ofiarami padają nieostrożni przedstawiciele klasy średniej lub robotnicy, a łupy nie są zbyt wielkie. W pewnym momencie El Manco kontaktuje Ernesta z Federico (Federico Luppi), którego uznaje za najlepszego oszusta na świecie. Federico to hochsztapler, elegancki, cwany i metodyczny. Podczas gdy większość obywateli zadłuża się w bankach i pozwala fiskusowi wydusić z siebie ostatnie grosze Ernesto oszukuje bankierów, polityków, generałów... i nie płaci podatków. Życie wydaje mu się ideałem, do chwili, kiedy wkracza w nie Pilar (Victoria Abril), dawna wspólniczka i kochanka Federica, porzucona przez niego przed laty i pozbawiona pieniędzy z ich ostatniej "roboty". Pilar proponuje Ernestowi "Białego Kruka" - wielki skok na pożegnanie z "zawodem" - oszukanie zadufanego w sobie, chciwego i nadzianego lewą forsą frajera. Ernesto zostaje wciągnięty w niebezpieczną grę chciwości, zdrady i zemsty. Wszyscy zarabiają na życie kłamstwem, każdy może być zdrajcą, nawet Ernesto.
Film na tyle zakręcony, że mógłby być udaną komedią gdyby nie oczywiste niedopatrzenie. W połowie filmu role naiwniaka i jednego z wkręcajacych zostały zamienione ze sobą. Nie wiem czy to było celowe zamierzenie...